dissabte, 9 de gener del 2010

Després del rodatge: Postproducció

El pas següent al rodatge del film consisteix a capturar totes les escenes i seqüències a l’ordinador, per realitzar el muntatge, mitjançant un programa d’edició de vídeo.
Com que a l’estiu vaig fer l’estada a l’empresa a la televisió de Lloret de Mar, vaig veure que el programa amb el qual muntaven els vídeos era l’Adobe Premier. Durant l’estada, en vaig aprendre el funcionament, així que des d’aleshores, he muntat tots els vídeos amb aquest programa d’edició professional.



Després de rodar el curt, vaig intentar capturar les imatges al meu ordinador, però va ser aquí on van començar els problemes, perquè l’ordinador no acceptava el cable que connectava la càmera amb el PC. Al cap de molts intents i dies de rumiar la solució, vaig decidir trucar a l’Anna, la cap de TV Lloret, per demanar-li si em deixava capturar el curt en un dels seus ordinadors. Ella va acceptar encantada. Així que vaig anar a Lloret, vaig capturar el curt sense problemes i me’l vaig guardar en un disc dur extern. Un cop el vaig tenir al meu ordinador, vaig començar el muntatge amb l’Adobe Premier 1.5, començant per les imatges, seguint pel so ambient i després, vaig buscar una música adient. Necessitava un tema instrumental amb un caire trist i vaig trobar una cançó d’un autor conegut, en Rob Dougan. I així ho he fet constar a l’apartat dels crèdits.
Finalment, vaig exportar el curt perquè agafés el format de pel•lícula, és a dir, en format avi i el vaig gravar en un DVD, mitjançant el Nero 7 Premium. Després vaig dissenyar les etiquetes del DVD i la caràtula amb una aplicació del Nero, anomenada Nero Cover Designer.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada