dissabte, 9 de gener del 2010

El rodatge: Abans

ABANS DEL RODATGE: ELS PREPARATIUS

Intèrprets

Després de confeccionar l’storyboard, havia de trobar els actors. Així que em vaig posar en contacte amb la Carla Pallarès, una amiga que havia fet teatre, i li vaig proposar de ser la protagonista. Com que ella va acceptar encantada i necessitava una dona que se li assemblés, li ho vaig demanar a la seva mare, que també va acceptar. Al cap d’uns dies, ens vam reunir en un bar per aclarir els respectius papers dins el curt. A la mare li vaig donar més llibertat de vestuari, ja que interpretava un paper actual. Però, a la Carla li vaig dir que calia que portés roba antiga. Al final va portar un davantal gris i una camisa blanca de puntes i, a més a més, es va recollir el cabell en un monyo. També necessitava un actor que interpretés el paper de pare i el de comprador. No trobava ningú que donés el perfil i, finalment, li ho vaig proposar al meu pare, en Daniel Esquirol, perquè havia fet de figurant en més d’una pel•lícula i li feia gràcia fer d’actor. Va poder fer els dos papers perquè en la interpretació del pare maltractador només se li veu la silueta i no se’l reconeix. Per a aquest personatge, el vestuari constava d’un cinturó, una camisa de quadres, un texà i una boina. I per al comprador, una americana, uns mocassins marrons, un maletí i unes ulleres de sol.

Material tècnic
Per gravar el curt i que quedés bé, necessitava una càmera que gravés les imatges en alta definició. Per això, després d’haver demanat moltes opinions al respecte, vaig comprar una Canon LEGRIA HV40, a Barcelona. A part de la càmera i el trípode, que ja tenia, vaig utilitzar una gravadora digital Olympus per enregistrar el so ambient.

Característiques de la Canon LEGRIA HV40



• Sistema de càmeres Canon HD
• AF instantani
• Zoom de 10x i estabilitzador òptic de la imatge d’àmplia cobertura
• Tecla personalitzable i dial de control assignable
• Sabata per accessoris avançada
• Pantalla LCD multiangle de colors vius
• 50i i 25p
• Gravació simultània de fotografies
• Entrada AV
• Bateria de llarga durada opcional

Característiques de la Olympus VN 6500 PC



• Més de 221 h de gravació
• Connexió USB d’alta velocitat
• Alta qualitat de so: WMA
• 3 modes de gravació
• 5 carpetes
• Activació per veu
• Gravació dual/ presa auricular
• Micròfon ME52W i auriculars estèreo

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada