dissabte, 9 de gener del 2010

A la recerca d'un guió

A LA RECERCA D’UN GUIÓ

1a temptativa
És obvi que un curtmetratge necessita un guió al darrere. La primera temptativa que vaig provar, al mes de juny, consistia a contar petites històries que formessin una única trama argumental. La idea que se’m va ocórrer va ser explicar diversos sentiments, per exemple, l’angoixa, la tristesa, l’odi... i que tots junts constituïssin part dels diversos moments o estats d’una malaltia mental. Aquesta idea va ser descartada, perquè vaig pensar que seria massa difícil transmetre-la amb imatges i que els espectadors entenguessin tot el conjunt.

2a temptativa
Era una tarda d’estiu avorrida, quan la meva imaginació va donar els seus fruits amb un nou argument. Aquest tractava d’un noi a qui li agradava la noia que treballava a la xarcuteria del barri. Amb aquestes que el noi decideix sorprendre-la portant-li unes flors a la feina, però quan hi arriba, es troba el comerç tancat. Llavors, es veu la noia a la rebotiga arreglant-se mentre mira fotos del noi que demostren que ella l’ha estat espiant i fotografiant d’amagat.
Aquesta segona temptativa va prosperar més que la primera, ja que vaig arribar a confeccionar un storyboard una mica trivial (amb dibuixos de pal), més aviat, per dibuixar la línia argumental. Estava disposat a tirar endavant el projecte fins que van sorgir tots els problemes. No podria enregistrar el so ambient perquè, com que el curt estaria gravat de dia, en ple centre de Blanes i en cap de setmana, el soroll dels cotxes i del carrer serien inevitables. Això no m’interessava. A més, la floristeria on tenia pensat gravar està tancada, i la que han obert no m’agradava, perquè té un aspecte massa modern i jo volia que fos un espai arquitectònic amb aire antic.

Guió definitiu
I per fi, després de dos intents, se’m va ocórrer l’última i definitiva idea. Aquesta em va sorgir després de veure Reacción, un curt on actua en Santi Millán, (que està comentat a l’apartat anterior) i que tracta del maltractament de la dona. He decidit que el tema del meu curt sigui el maltractament dels fills, perquè els mitjans de comunicació tracten molt del maltractament de la dona, en canvi, no esmenten gairebé mai el maltractament cap als fills. Penso que la societat no n’ha pres prou consciència.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada