divendres, 8 de gener del 2010

Valoració final

Aquest treball ha estat una experiència personal molt rica, ja que he vist com es fa un rodatge professional i he intentat dur-ho a la pràctica a petita escala. Per suposat, fer un curt no és tan fàcil com sembla, requereix uns coneixements i una bona preparació tècnica. A més, el curt s’ha de preparar seqüencialment, començant pel guió, l’storyboard, la tria d’actors, la localització, el rodatge i la postproducció. També m’he adonat que la importància d’un bon guió és fonamental per al resultat final, i pot passar que, tenint un bon guió, el resultat sigui pèssim per la falta de recursos. S’ha de trobar l’equilibri.
L’elaboració d’un film, ja sigui un llargmetratge o un curtmetratge, és una feina d’equip. Les tasques s’assignen a diferents persones. Jo he intentat delegar algunes feines a altra gent que estava disposada a ajudar-me, com el vestuari i la gravació del making of i del so, però la resta l’he hagut de fer jo.
Estic content d’haver fet l’estada a l’empresa, perquè si no, em podrien haver sorgit serioses dificultats. Allà vaig tenir la sort d’aprendre el llenguatge audiovisual posat en pràctica.
L’assessorament tècnic que vaig rebre també m’ha ajudat molt. Afortunadament, em van ajudar a triar el material tècnic: el tipus de càmera, el programa d’edició i els formats més escaients d’àudio, vídeo i so.
Finalmente, vull dir que he aconseguit el que buscava, però sempre em quedarà el dubte: Tothom entendrà el missatge que vull transmetre?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada